Форум ЦСП

Форум для спілкування клієнтів, партнерів та співробітників херсонського ЦСП.
УВАГА: для того, щоб розміщувати повідомлення, необхідно "зайти"
На сайт ЦСП

Ви не зайшли.

#1 2007-11-23 14:11:58

Людмила
Administrator
Зареєстрований: 2006-04-11
Повідомлень: 972

Статут міста

Ще раз про статут міста

Серед наших колег наразі обговорюється питання дієвості Статуту міста. Хочу  поділитися нашим досвідом організації громадських слухань відповідно до  процедури, що описана в Статуті міста.

У межах проекту «Покращення місцевої політики щодо позашкільної освіти в м.  Херсоні», який реалізує МО „Нова генерація”, заплановано проведення  громадських слухань.

Ми зібрали 324 підписи жителів міста, зареєстрували нашу заяву у  міськвиконкомі. 5 листопада 2007 року прийнято розпорядження міського голови  «Про проведення громадських слухань», в якому визначено дату проведення  заходу та склад робочої групи з підготовки слухань. 22 листопада відбулося  засідання робочої групи, під час якого обговорено час та місце проведення слухань, порядок проведення та проект резолюції.

29 листопада 2007 року, не зважаючи ні на які обставини, громадські слухання на тему «Позашкільна освіта в місті Херсоні. Проблеми та перспективи розвитку» відбудуться. Ефективність їх залежить від багатьох факторів.
Наскільки багато учасників збереться, і скільки з них прийдуть на цей захід добровільно й свідомо, а не з під палки. Наскільки нам вдасться підготувати аргументовані виступи. А в тому, що місцева влада підготує виступаючих у потрібному для них контексті, інсценує «праведний гнів народних мас» ми майже не сумніваємось.

Організовуючи громадські слухання за процедурою визначеною у Статуті міста ми зробили для себе висновки та засвоїли уроки.

Один з висновків: зібрати 324 підписи жителів міста – це найлегше з усього  процесу підготовки слухань. Розпочинати організацію краще за півтора місця до планованої дати заходу.

Коли працюєш за Статутом, то можливі дві ситуації. Перша, коли місцева влада  зацікавлена у проведенні заходу. Друга – коли не зацікавлена. Один і той же механізм, ті ж процедури працюють абсолютно по-різному. У нашому випадку ініціатива проведення громадських слухань для місцевої влади була неприємним сюрпризом. А крім того, за нашим враженням, для самої влади Статут міста це формальний документ, який має бути (як в інших містах), але використовується він тоді, коли потрібен самій владі.

Отже, щоб захід за ініціативою громади відбувся, необхідно контролювати його підготовку на всіх етапах. Для цього нам довелося зробити десятки дзвінків, писати листи-нагадування на міського голову, майже щодня спілкуватися з посадовцями.

Тоді навіщо все це? Щонайменше з двох причин це потрібно. По-перше, після проведення слухань влада зобов’язана буде розглянути питання розвитку позашкільної освіти та прийняти відповідне рішення (у вигляді документу). А по-друге, ми маємо вчити нашу владу працювати за тими процедурами, які вона
сама ж і приймає, але чомусь про них забуває.

29 листопада, о 12.00 в актовій залі загальноосвітньої школи №30 (вул.. Молодіжна, 12), ми проводимо громадські слухання. Будемо раді бачити кожного з вас чи представника вашої організації, будемо вдячні за вашу участь та підтримку у цій нелегкій справі.

Також запрошуємо до обговорення дієвості Статуту місту на підставі цього листа та вашого досвіду.

Голова МО «Нова генерація» Ольга Жукова.

Поза форумом

 

#2 2007-11-23 15:05:23

Vladislav.Gladkij
Учасник
Зареєстрований: 2006-10-17
Повідомлень: 36
Вебсайт

Re: Статут міста

Пропоную досвід львівської громади. Вважаю, що це буде корисно.
---
„Наше право” вимагає регламентувати у Статуті Львова відповідальність і підзвітність міського голови та депутатів перед міською громадою
http://www.rada.lviv.ua/articles/print/2007/11/20/546.html

Вчора, 19.11.2007 р. у міській раді відбулось засідання робочої групи з підготовки Статуту територіальної громади м.Львова. Робоча група створена розпорядження міського голови “Про утворення робочої групи з підготовки Статуту територіальної громади м.Львова“ від 04.09.2007р. № 408. До її складу входять 23 члени – представники влади, громадськості і науковці.
На думку Ярослава Жукровського, керівника проектів Центру „Наше право”, члена робочої групи з підготовки Статуту територіальної громади м.Львова, - Статут Львова „перевантажений” нормативним матеріалом і більше схожий на звід усіх норм про місцеве самоврядування. До останнього часу, влада не спромоглась хоча б його належно оприлюднити, не говорячи вже про безпосереднє застосування.
Статут пишеться не для депутатів або чиновників, - звертає увагу Жукровський, - а для громади, яка б могла стримувати усілякі прояви узурпації влади, „ручного управління”, безвідповідальності та реально впливати на вирішення питань місцевого значення.
Так, за оцінкою експертів Центру „Наше право” із 62 статтей Статуту близько 50 повністю дублюють норми Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”. Окрім цього, у діючому, фактично „мертвому” Статуті обмаль норм прямої дії, а викладені положення у більшості випадків є декларативними та такими, які ніколи не використовувались у практиці здійснення місцевого самоврядування. Значна частина норм, взагалі дискримінаційна щодо пересічних львів’ян.
Центр „Наше право” вимагає чітко регламентувати питання відповідальності та підзвітності посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів міської ради перед громадою.
На думку Ярослава Жукровського, - впершу чергу, варто нагадати пану Садовому і чітко окреслити у Конституції міста обов’язок міського голови звітувати про свою роботу (досі Садовий звітувався лише за діяльність виконавчих органів міської ради!?), а також зобов’язати депутатів міської ради відповідати перед виборцями за виконання своїх передвиборних обіцянок.
Також експерти Центру „Наше право” вимагають детально врегулювати питання проведення дорадчих опитувань, консультативних референдумів та опитувань громадської думки, а також важливі інститути громадського контролю - громадських колегій, громадського омбудсмена, громадського аудитора тощо.
Центр „Наше право” також запропонував внести у Статут Львова окремі статті щодо права територіальної громади на видання Громадської газети міста Львова „РАТУША”.
 

Прес-служба Інформаційно-правового Центру „Наше право”


Нет ничего невозможного, для человека с интеллектом // http://gladkij.ru

Поза форумом

 

#3 2007-11-25 11:47:00

vlad
Учасник
Зареєстрований: 2006-05-04
Повідомлень: 29

Re: Статут міста

Ситуація видається досить цікавою. Статут міста було розроблено при використанні міжнародної технічної допомоги, а міські чиновники цим документом просто нехтують. Виходить, що гроші на вітер?
Виявляється, що їм не відомі основні положенні та процедури залучення громадськості. Але при цьому з усіх усюд голосно розповідають про те, що влада все робить за участю громади.
Виявляється громадські слухання можуть відбутися лише тоді, коли влада їх сама ініціює при цьому ще й явку "членів громади" забезпечить. В інших випадках - зась.
Треба було бачити "перелякані" очі заступника начальника управління освіти міськвиконкому, коли на круглому столі, вона почула про ініціативу громадськості щодо проведення громадських слухань на тему позашкільної освіти.
Сумно, що чиновники херсонського міськвиконкому абсолютно не знають "конституції міста", але як красиво використовують риторику щодо залучення громадськості до управління справами громади.

Поза форумом

 

#4 2007-11-28 11:46:01

Vladislav.Gladkij
Учасник
Зареєстрований: 2006-10-17
Повідомлень: 36
Вебсайт

Re: Статут міста

Ось теж цікавий приклад. http://www.zik.com.ua/index.php?news_id=113680
----
Голодування змусило голову Перечинської РДА здатися обласній владі

Західна інформаційна корпорація
27 листопада 2007 р.

Екс-мер закарпатського міста Перечин, голова ГО «Місто» Іван Погоріляк оголосив безстрокове голодування. Таким чином він та його прибічники протестують проти дії районної влади. Сьогодні в Ужгородському прес-клубі ринкових реформ голодувальники висловили свої вимоги. Про це сьогодні, 27 листопада, власкору ЗІКу повідомила голова прес-клубу Ірина Бреза.

«Суть наших вимог, розповів Іван Погоріляк, – негайно припинити незаконне виділення земельних ділянок туристичного району мешканцям не Перечинського району, і то по декілька гектарів». За словами голодувальника, влада району масово продає знамениті рекреаційні території сіл Лумшори, Тур’я-Поляна, Новоселиця.

«Акція протесту організована зовсім не через те, що я не виконую обов’язки міського голови. На цю посаду прийду лише через вибори, а не через суд, щоб зняти питання, буцім-то це акція помсти», – заявив І. Погоріляк.

Пікетники вимагають дострокової відставки голови райдержадміністрації Михайла Данчі.

Перечинський районний суд заборонив громадській організації «Місто» проводити безстрокову акцію протесту, а також «будь-які інші збори, походи, мітинги і демонстрації перед будинком Перечинської міської ради.

Безпосередньо під час прес-конференції одягнув на голову пов’язку «Я голодую» ще один протестант Мирослав Ковач. Він нагадав, що 16 років тому таким же методом домігся справедливості у Перечині. «Пов’язку зніму або після нашої перемоги, або її зніме з мене хтось інший, коли сам буду не в силі», – заявив М. Ковач.

Голова Перечинської РДА Михайло Данча повідомив власкорові ЗІКу, що направив звернення губернатору Закарпаття Олегові Гаваші з проханням «детально вивчити ті порушення, які на думку п. Погоріляка допустила РДА з липня 2006 року в питаннях розподілу землі у районах».

Довідка ЗІКу.

На центральній площі Перечина навпроти будівлі РДА розташовані 4 намети. Сьогодні на мітингу було близько 300 осіб.


Нет ничего невозможного, для человека с интеллектом // http://gladkij.ru

Поза форумом

 

Нижній колонтитул

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

[ Generated in 0.029 seconds, 9 queries executed ]