Форум ЦСП

Форум для спілкування клієнтів, партнерів та співробітників херсонського ЦСП.
УВАГА: для того, щоб розміщувати повідомлення, необхідно "зайти"
На сайт ЦСП

Ви не зайшли.

#1 2007-01-31 09:00:06

Оксана
Активіст
Зареєстрований: 2006-04-20
Повідомлень: 134

Реалізація гендерної політики в області

Шановні колеги!

Пропоную для обговорення зазначеную тему, тому що вже пройшло більше року з момента прийняття Закону України від 08 вересня 2005 року №2866 – ІV „Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”, 27 грудня 2006 року затверджено постанову Кабінету Міністрів України  №1834 „Про затвердження Державної програми з утвердження ґендерної рівності в українському суспільстві  на період до 2010 року”.  Спробуємо обговорити реальну ситуацію із зазначеного питання?

Поштовхом до розміщення теми на форумі для обговорення стало затвердження розпорядження голови обласної державної  адміністрації від 25.01.2007 №58 "Про проект обласної програми з утвердження гендерної рівності в області на період до 2010 року". Нажаль, на офіційному сайті обласної державної адміністрації досі не розміщено вказане розпорядження, але воно в мене є у друкованому вигляді. Як тільки я знайду його в електронному варіанті - одразу надійшлю на форум.

Поза форумом

 

#2 2007-01-31 12:38:47

Оксана
Активіст
Зареєстрований: 2006-04-20
Повідомлень: 134

Re: Реалізація гендерної політики в області

Вирішила не чекати електроний варіант програми (невідомо, скільки це буде).

Стосовно основних завдань, визначених проектом Програми:

- формування та реалізація державної політики у сфері забезпеченян гендерної рівності;

- удосконалення механізмів здійснення гендерно-правової експертизи чинного законодавства та проектів нормативно-правових актів;

- створення інституційного механізму забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;

- впровадження гендерних підходів у діяльність органів виконавчої влади та органів місцевого
самоврядування;

- підтримка громадських ініціатив, спрямованих на формування гендерної культури, подолання усталених стереотипів щодо ролі та місця жінок у суспільстві;

-залучення громадських організацій до підготовки рішень  органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування  з питань гендерної рівності;

- організація громадського обговорення проектів нормативно-правових актів і програм, спрямованих на забезпечення гендерної рівності;

- проведення конференцій, засідань, "круглих столів", навчальних семінарів та інших масових заходів;

- проведення інформаційно-просвітницької роботи з питань ліквідації всіх форм дискримінації за ознакою статі, подолання стереотипів   щодо ролі жінок і чоловіків у сім'ї та суспільстві, утвердження духовних цінностей, формування відповідального материнства і батьківства, забезпечення гендерного паритету в духовній сфері;

- забезпечення включення гендерної складової до програм соціально-економічного розвитку регіонів та галузей, а також дотримання гендерної рівності під час вирішення кадрових питань;

- проведення моніторингу з дотриманням засобами масової інформації вимог із забезпечення рівноправності статей під час розміщення рекламних оголошень стосовно працевлаштування, публікації матеріалів щодо ситуації на ринку праці, а також висвітлення ролі жінок ті чоловіків у всіх сферах жіттєдіяльності.



Очікувані результати:

Виконання Програми дасть змогу:

- стабілізувати соціальне становище в державі та забезпечити злагоду у суспільстві;

- підвищити рівень та якість життя жінок і чоловіків;

- забезпечити рівність прав та можливостей жінок і чоловіків у працевлаштуванні, просуванні по службі, підвищенні кваліфікації та перепідготовці, провадженні підприємницької діяльності, поєднанні трудової діяльності з виконанням сімейних обов'язків;

- продовжити процес формування державної політики у сфері забезпечення гендерної рівності;

- підвищити рівень соціально-правового захисту жінок і чоловіків;

- розробити ефективний механізм забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;

- забезпечити розвиток паритетної демократії в області;

- спрямувати зусилля місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, громадськості на підвищення ефективності проведення державної політики у сфері забезпечення гендерної рівності.

Організація виконання Програми покаладається на управління у справах сім'ї, молоді та спорту обласної державної адміністрації.
Райдержадміністрації, виконавчі комітети міських рад (за згодою) у місячний термін після затвердження Програми обласною радою розробляють та затверджують відповідні програми на місцях.
Структурні підрозділи обласної державної адміінстрації, відповідальні за виконання Програми, райдержадміністрації, виконавчі комітети міських рад (за згодою) щороку до 05 червня та 05 січня інформують  управління у справах сім'ї, молоді та спорту обласної державної адміністрації про хід виконання Програми.
Управління у справах сім'ї,молоді та спорту обласної державної адміністрації інофрмує Міністерство України у справах сім'ї, молоді та спорту щороку до 20 липня та до 20 січня про хід виконання Програми.


Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів, затверджених на утримання відповідних бюджетних установ. а також інших джерел, не заборонених законодавством.




Це, що стосується загальної частини проекту Програми. До неї додається план заходів на період до 2010 року.  Сподіваюсь якнайскоріше надати саме цю частину проекту.

Проте, як на мене, то навіть з основних завдань та очікуваних результатів можно зрозуміти, наскільки формально готувався зазначений проект.

На даному етапі зазначене розпорядження голови обласної державної адміністрації знаходиться на шляху до обласної ради, де буде розглянуто відповідними постійними комісіями та рекомендовано до затвердження рішенням сесії. Таким чином, ми ще можемо вплинути на якість остаточного документу, зібрав наші пропозиції та долучившись до роботи комісій.

Поза форумом

 

#3 2007-01-31 13:58:55

NOVA
Moderator
Зареєстрований: 2006-04-16
Повідомлень: 32

Re: Реалізація гендерної політики в області

Оксано, дякую за розпочату тему.
Сподіваюсь, що до обговорення цієї теми долучаться фахівці, експерти з гендерних питань. Також хотілось би дізнатися чи хтось з представників громадськості був долучений до розробки зазначеної програми.
Фахівці Херсонського обласного ресурсного гендерного центру подавали свої пропозиції, але поки що ці пропозиції не були враховані.
Сподіваюсь на плідну взаємовигідну співпрацю.


"Демократия любит хоровое пение. Великие солисты не соответствуют ее мировоззрению"
Швебель В.

Поза форумом

 

#4 2007-02-01 08:36:04

Дементий
Moderator
Зареєстрований: 2006-04-16
Повідомлень: 233

Re: Реалізація гендерної політики в області

Предлагаю использовать процедуру громаського обговорення - инициировать через Громадську раду официальное обсуждение (там необходимо кажется три организации - для инициирования) - и заодно опробуем этот самый инструмент?

Поза форумом

 

#5 2007-02-01 09:53:46

NOVA
Moderator
Зареєстрований: 2006-04-16
Повідомлень: 32

Re: Реалізація гендерної політики в області

Да я согласна, но необходимо уже сейчас заняться разработкой альтернативной програмы и поиском организаций, которые готовы в этом участвовать и инициировать такое обсуждение

Відредаговано NOVA (2007-02-01 09:54:44)


"Демократия любит хоровое пение. Великие солисты не соответствуют ее мировоззрению"
Швебель В.

Поза форумом

 

#6 2007-02-01 10:09:09

NOVA
Moderator
Зареєстрований: 2006-04-16
Повідомлень: 32

Re: Реалізація гендерної політики в області

Посоветовавшись и обсудив положение вещей готовлюсь разместить на форуме ПРОЕКТ Областной ПРОГРАММЫ   подготовленный управлением

Відредаговано NOVA (2007-02-01 11:26:15)


"Демократия любит хоровое пение. Великие солисты не соответствуют ее мировоззрению"
Швебель В.

Поза форумом

 

#7 2007-02-01 10:35:28

Оксана
Активіст
Зареєстрований: 2006-04-20
Повідомлень: 134

Re: Реалізація гендерної політики в області

И я согласна с проведением общественного обсуждения, только обсуждать надо уже  готовый вариант программы или хотя бы его наметки.

Поза форумом

 

#8 2007-02-01 13:46:21

NOVA
Moderator
Зареєстрований: 2006-04-16
Повідомлень: 32

Re: Реалізація гендерної політики в області

Текст проекта областной программы, утвержденный распоряжением главы облгосадминистрации №58, смотрите ниже. Там же расположена ссылка на файл и таблицу мероприятий.

ХЕРСОНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
ГОЛОВИ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ


25.01.2007 № 58

Про проект обласної програми
з утвердження гендерної рівності в області
на період до 2010 року


На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2006 року № 1834 „Про затвердження Державної програми з утвердження гендерної рівності в українському суспільстві на період до 2010 року” та з метою підвищення ефективності державної політики й узгодженої співпраці органів виконавчої влади щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, керуючись статтею 6, пунктом 1 статті 22, пунктом 1 частини першої cтатті 39, частиною першою статті 41 Закону України „Про місцеві державні адміністрації”:
1. Схвалити проект обласної програми з утвердження гендерної рівності в області на період  до 2010 року, що додається, та винести його на розгляд обласної ради.
2. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на першого заступника голови обласної державної адміністрації Яковлєва І.О.

Голова обласної
державної адміністрації                                 Б.В.Сіленков

СХВАЛЕНО
Розпорядження голови
обласної державної адміністрації
від 25.01.2007 №58
ОБЛАСНА ПРОГРАМА
з утвердження гендерної рівності в області на період до 2010 року
(проект)
1.    Загальні положення
Досягнення рівності між жінками і чоловіками є однією з передумов забезпечення стабільного розвитку українського суспільства на засадах демократії.
Україна підписала міжнародні документи, в яких визначається гендерна дискримінація, і взяла зобов’язання щодо її подолання.
Дискримінація за ознакою статі спостерігається і в усіх сферах життя українського суспільства. До обласної ради обрано 85 депутатів, з яких 10 жінок (у попередньому складі - 13). Питома вага жінок-депутатів – 13 відсотків, що менше за показник попереднього складу обласної ради – 17 відсотків, жодна з рад не є збалансованою у гендерному  відношенні.
Оскільки частка жінок-депутатів у районних радах є найменшою порівняно з іншими місцевими радами, Україна має у 2007 року досягти гендерного співвідношення серед депутатів районних рад на рівні 27/73. У радах, у розпорядженні яких більше дорожчих ресурсів, громада яких володіє більшим обсягом ресурсів (земельних, бюджетних і т.д.), серед депутатів переважають чоловіки.
Представництво жінок в органах державної влади є одним із індикаторів демократичності суспільства. Маючи однаковий з чоловіками рівень професіоналізму, жінки „зупиняються” у кар’єрному рості частіше на рівні виконавців або, у кращому випадку, стають заступниками.
Статистика свідчить, що серед керівників місцевих органів виконавчої влади присутність жінок зменшується зі збільшенням категорії. Тобто, на посадах шостої категорії спостерігаємо збільшення присутності жінок (27/72). Серед посад голів райдержадміністрацій третину обіймають жінки. На рівні заступників голів райдержадміністрацій жінки становлять 21 відсоток, а серед спеціалістів картина спостерігається та ж, що і серед керівників, хоча рівень гендерного співвідношення виглядає як 20/80.
Заробітна плата у жінок майже на третину менше, ніж у чоловіків, безробітних жінок значно більше, ніж безробітних чоловіків. Жінка працює фактично на 4-6 годин більше, ніж чоловік. Праця у домашньому господарстві не враховується як продуктивна.
Разом з тим, в області дуже загострилися проблеми чоловіків, Такі хвороби як туберкульоз - 3432/7292, алкоголізм - 2867/20235, наркоманія - 464/3650, і таке явище, як суїцид, панують переважно в чоловічому середовищі.

Для виконання Закону України „Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”, досягнення цілей розвитку, проголошених Декларацією тисячоліття ООН, необхідно здійснити комплекс заходів для розв’язання гендерних проблем в усіх сферах життєдіяльності суспільства.
2.    Мета та основні завдання Програми
Метою Програми є утвердження рівних прав жінок і чоловіків та рівних можливостей для їх реалізації.
Основними завданнями Програми є:
-    формування та реалізація державної політики у сфері забезпечення гендерної рівності;
-    удосконалення механізму здійснення гендерно-правової експертизи чинного законодавства та проектів нормативно-правових актів;
-    створення інституційного механізму забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
-    впровадження гендерних підходів у діяльність органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування;
-    підтримка громадських ініціатив, спрямованих на формування гендерної культури, подолання усталених стереотипів щодо ролі та місця жінок у суспільстві;

-    залучення громадських організацій до підготовки рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань гендерної рівності;
-    організація громадського обговорення проектів нормативно-правових актів і програм, спрямованих на забезпечення гендерної рівності;
-    проведення конференцій, засідань, „круглих столів”, навчальних семінарів та інших масових заходів;
-    проведення інформаційно-просвітницької роботи з питань ліквідації всіх форм дискримінації за ознакою статі, подолання стереотипів щодо ролі жінок і чоловіків у сім’ї та суспільстві, утвердження духовних цінностей, формування відповідального материнства і батьківства, забезпечення гендерного паритету в духовній сфері;
-    забезпечення включення гендерної складової до програм соціально-економічного розвитку регіонів та галузей, а також дотримання гендерної рівності під час вирішення кадрових питань;
-    проведення моніторингу з дотримання засобами масової інформації вимог із забезпечення рівноправності статей під час розміщення рекламних оголошень стосовно працевлаштування, публікації матеріалів щодо ситуації на ринку праці, а також висвітлення ролі жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності.
План заходів щодо утвердження гендерної рівності в області на період до 2010 року додається.

3.    Очікувані результати
Виконання Програми дасть змогу:
-    стабілізувати соціальне становище в державі та забезпечити злагоду в суспільстві;
-    підвищити рівень та якість життя жінок і чоловіків;
-    забезпечити рівність прав та можливостей жінок і чоловіків у працевлаштуванні, просуванні по службі, підвищенні кваліфікації та перепідготовці, провадженні підприємницької діяльності, поєднанні трудової діяльності з виконанням сімейних обов’язків;
-    продовжити процес формування державної політики у сфері забезпечення гендерної рівності;
-    підвищити рівень соціально-правового захисту жінок і чоловіків;
-    розробити ефективний механізм забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
-    забезпечити розвиток паритетної демократії в області;
-    спрямувати зусилля місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, громадськості на підвищення ефективності проведення державної політики у сфері забезпечення гендерної рівності.
4.    Реалізація Програми і контроль за її виконанням
Організація виконання Програми покладається на управління у справах сім’ї, молоді та спорту обласної державної адміністрації.
Райдержадміністрації, виконавчі комітети міських рад (за згодою) у місячний термін після затвердження Програми обласною радою розробляють та затверджують відповідні програми на місцях.
Структурні підрозділи обласної державної адміністрації, відповідальні за виконання Програми, райдержадміністрації, виконавчі комітети міських рад (за згодою) щороку до 05 червня та 05 січня інформують управління у справах сім’ї, молоді та спорту обласної державної адміністрації про хід виконання Програми.
Управління у справах сім'ї, молоді та спорту обласної державної адміністрації інформує Міністерство України у справах сім'ї, молоді та спорту щороку до 20 липня та до 20 січня про хід виконання Програми.
5.    Фінансування Програми
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів, затверджених на утримання відповідних бюджетних установ, а також інших джерел, не заборонених законодавством.
Заступник керівника апарату
обласної державної адміністрації -
начальник організаційного відділу                                                М.В.Ашихмін

Програма с таблицами


"Демократия любит хоровое пение. Великие солисты не соответствуют ее мировоззрению"
Швебель В.

Поза форумом

 

#9 2007-02-01 16:11:56

Оксана
Активіст
Зареєстрований: 2006-04-20
Повідомлень: 134

Re: Реалізація гендерної політики в області

Пропоную скласти примірний план дій, щоб зробити процес більш організованим:

1. По-перше - необхідно з'ясувати готовність безпосередніх  відповідальних за реалізацію гендерної політики (управління у справах сім'ї, молоді та спорту ОДА) до внесення змін до їхнього проекту програми.

2. По-друге - у разі повного нерозуміння ситуації - відвідати першого заступника голови ОДА (який, до речі, є "контролюючим" для управління та при якому, до речі, повинні проходити засідання в тому числі з питань впровадження гендерної політики).

3. На сьогодні ми намагаємось писати альтернативний варіант програми (загальна частина вже майже готова), залишилися конкретні заходи, але без наданих громадськістю (не однією організацією!) пропозицій неможливо підготувати якісну програму.

4. Паралельно потрібно розпочати підготовку до громадського обговорення (організаційну), тому що обговорення на форумі та розсилці - це лише початковий етап. Тут бажана участь членів Громадської Ради при облдержадміністрації.

5. І, нарешті - робота з депутатами, участь у засіданнях постійної комісії, до компетенції якої відноситься розгляд даного проекту програми. Ще зарано про це говорити, але ж до того часу якісний проект програми вже повинен бути повністю готовий (обгрунтований та який пройшов ОБГОВОРЕННЯ  хоча б зацікавленими експертами!).

В кого є інші пропозиції - будь ласка!!!!!

Поза форумом

 

#10 2007-02-02 14:17:41

Оксана
Активіст
Зареєстрований: 2006-04-20
Повідомлень: 134

Re: Реалізація гендерної політики в області

Пропонуємо для обговорення  першу частину альтернативного варіанту програми, просимо висловлювати пропозиції (вступну частину на форумі не розміщено, адже вона загальна та не потребує внесення змін та доповнень).



Мета та основні завдання Програми

Донедавна ситуація в Україні характеризувалася відсутністю нормативно-правової бази ґендерного спрямування. Проте, останнім часом сталися помітні зрушення у законодавчому забезпеченні рівності статей у суспільстві. Президент України видав Указ від 26 липня 2005 року   №1135/2005 „Про вдосконалення роботи центральних і місцевих органів виконавчої влади щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок  і чоловіків”. Цим Указом доручено керівникам центральних та місцевих органів виконавчої влади покласти виконання обов’язків щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у відповідних установах і регіонах на одного із своїх заступників. Верховна Рада України 08 вересня 2005 року прийняла Закон України №2866 – ІV „Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”. Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2006 року №1834 затверджено Державну програму з утвердження ґендерної рівності в українському суспільстві на період до  2010 року.
Впровадження, забезпечення дії вищезазначених документів та вироблення механізмів його втілення у життя обумовлюють необхідність прийняття комплексу нормативно-правових документів та здійснення відповідних організаційних заходів як на державному, так і на місцевому рівнях.

З огляду на такий стан справ в області виникла реальна необхідність прийняття регіональної Програми, мета якої полягає у створенні умов для поліпшення ґендерної ситуації в області, забезпеченні реалізації рівних прав та рівних можливостей жінок і чоловіків незалежно від статевої приналежності.

Обласна програма з питань забезпечення ґендерної рівності в Херсонській області на 2007 – 2010 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до Закону України від 08 вересня 2005 року №2866 – ІV „Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків” та на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2006 року №1834 „Про затвердження Державної програми  з утвердження ґендерної  рівності в українському  суспільстві на період до 2010 року”.

Основними завданнями Програми є:
-  розробка необхідної нормативно-правової бази з ґендерних питань на місцевому рівні;
-   інституціоналізація структур, відповідальних за ґендерні питання (координаційних, експертно-дорадчих, ґендерних рад), при органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування всіх рівнів;
- залучення громадських організацій до підготовки та обговорення місцевих нормативно-правових актів і програм органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування з питань ґендерної рівності;
-   визначення ґендерного дисбалансу та дієвих механізмів їх усунення;
-   впровадження ґендерних підходів у систему освіти та виховання;
-  запобігання та подолання ґендерної дискримінації й насильства в усіх сферах життя суспільства;
- здійснення моніторингу та аналізу стану забезпечення рівності жінок і чоловіків в області;
-  об’єднання зусиль державних та недержавних організацій Херсонської області  у вирішенні питань, що потребують міжгалузевої координації, щодо запобігання дискримінації за ознакою статі;
-  широке інформування громадськості з питань реалізації ґендерної  політики в області.

Відредаговано Оксана (2007-02-02 14:25:09)

Поза форумом

 

#11 2007-02-02 15:56:21

олегU
Новачок
Зареєстрований: 2007-01-13
Повідомлень: 9

Re: Реалізація гендерної політики в області

Можна погодитись із пропанованим планом дій.Одна повинна бути оперативнність,затягувати процес небажано.Стосовно першоі частини альтернативного варіанту: добавити пункт стосовно гендерно провових експертиз нормативно-правових актів, які приймаються в області.

Поза форумом

 

#12 2007-02-18 12:07:05

Людмила
Administrator
Зареєстрований: 2006-04-11
Повідомлень: 972

Re: Реалізація гендерної політики в області

Цікавий ресурс по темі:

Неформальне об’єднання журналістів, що спеціалізуються в області гендерних досліджень «КавкАзія» , засноване у 2003 році в Тбілісі, крім проведення міжнародних конференцій та акцій, випуску збірників матеріалів та публікацій, ось вже третій рік видає міжнародний он-лайновий журнал російською та англійською мовою «КавкАзія».

За допомогою Інтернету «КавкАзія» доступна читачам усіх країн – членів ООН, оскільки є в міжнародній розсилці цієї організації.
Перше цьогорічне число часопису стало не лише деяким чином ювілейним – двадцять п’ятим. Завдяки ініціативі представниць жіночих НДО Грузії – часопис вперше вийшов грузинською мовою.

Провідною темою номера стало питання гендерних аспектів праці. Автори публікацій спробували знайти відповідь на таке актуальне питання для сучасних жінок: чи можна зберегти сім’ю і одночасно реалізувати себе як особистість ?.

Авторка з Вірменії Тамара Овнатанян в своїй статті під назвою „Скільки ми не заробляємо?” намагалась оцінити домашню роботу жінок світу в будинку, по господарству, по догляду за дітьми та їх вихованню. За її підрахунками жінки-домогосподарки мали б отримувати більшу зарплатню аніж їхні працюючі подруги, адже, виконуючи роль домогосподарки, жінка стає одночасно прибиральницею, куховаркою, вихователькою, психологом, медсестрою, а в деяких випадках навіть водієм, електриком та слюсарем. І якби жінці оплачували всі ці професії, вона отримувала б досить пристойну зарплатню і, напевне, в декілька разів вищу від зарплатні чоловіка.

Цю ж тему підтримує Марина Максимова з Естонії. В своїй статті „Золота клітка чи зелена гілка?” автор намагається визначити наскільки краще живеться жінкам, в яких чоловіки бізнесмени і повністю забезпечують сім’ю фінансово, ніж жінкам, які мають можливість працювати і вносити свій вклад в сімейний бюджет? І чому заможні чоловіки не хочуть щоб їхні дружини працювали поза домом?

Тініко Мжаванадзе з Грузії в статті під назвою „Всі знайомі мені жінки вміють все” робить визначення, що жінки таки вміють все, не вміють лише одного: вірити в свої сили.

В статті „Працюємо за викликом: дама з автомобілем і чоловік на годину” авторка з Росії Любов Соколова розповідає про нові послуги на російському ринку праці. А Діана Петріашвілі з Грузії в статті „Життя і лотерея” роздумує над тим, чому ж люди в її країні все менше хочуть працювати, виправдовуючись відсутністю робочих місць, а все більше мріють виграти в лотерею і миттєво розбагатіти не докладаючи до цього ніяких зусиль.

Українські журналісти Оксана Прокіпчук та Віктор Уніят представили світовій аудиторії публікацію «Базар особливого призначення. Регулярні армійські частини проти жінок-підприємців» розповідає про довгорічну боротьбу жінок-підприємців з «Громадської альтернативи» за своє право на працю.

Стаття одеситки Ольги Симоненко «Розлучення з ТВ» присвячена нелегкій і невдячні праці тележурналісток.

Детельніше з матеріалами числа можна ознайомитися http://www.gmc.ge/images/04KAVKAZIAJ-01.html

Поза форумом

 

#13 2007-02-26 13:38:33

Оксана
Активіст
Зареєстрований: 2006-04-20
Повідомлень: 134

Re: Реалізація гендерної політики в області

Пробовала открыть эту самую КАВКАЗИЮ недели 2 назад - безнадежно завис компьютер, хотя статьи (открылись только названия) интересные.

Поза форумом

 

#14 2007-02-28 10:36:45

Оксана
Активіст
Зареєстрований: 2006-04-20
Повідомлень: 134

Re: Реалізація гендерної політики в області

В якості інформації для роздумів - вчорашня публікація на порталі "Громадський Простір".


Чи законно обмежувати права жінок-військовослужбовців на материнство?

Днями в ЗМІ набула розголосу інформація, що жінки-солдати, які служитимуть в Збройних Силах України, підписуватимуть контракт, який забороняє їм виходити заміж і народжувати дітей. Про це 24 лютого повідомив міністр оборони України Анатолій Гриценко.

Відповідний контракт, як зазначив міністр, підписуватиметься на 5 років. Проте, виникає питання про правомірність існування відповідного контракту як такого, адже Конституцією України передбачено у статті 21 те, що усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними. Відповідно ж до статті 24 Конституції громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Зокрема, не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками статі.

Крім того, відповідно до частини 1 статті 4 Сімейного кодексу України особа, яка досягла шлюбного віку, має право на створення сім’ї. Згідно зі статтею 22 цього кодексу шлюбний вік для жінки встановлюється у сімнадцять, а для чоловіка – у вісімнадцять років. Відповідно до частини 1 статті 49 СК України дружина має право на материнство. Згідно з частиною 3 статті 49 кодексу позбавлення жінки можливості народити дитину (репродуктивної функції) у зв’язку з виконанням нею конституційних, службових, трудових обов’язків або в результаті протиправної поведінки щодо неї є підставою для відшкодування завданої їй моральної шкоди.

Таким чином, якщо з жінками-військовослужбовцями дійсно будуть укладатись контракти, якими буде передбачатись заборона для них виходити заміж і народжувати дітей, то відповідні контракти будуть незаконними, адже порушуватимуть всі перераховані вище права таких жінок.

Водночас, у багатьох жінок-військовослужбовців з’являться в разі підписання відповідних контрактів можливості у судовому порядку відшкодовувати завдану їм відповідними заборонами моральну шкоду.
Цікаво чи чиновники вищих ешелонів влади, приймаючи рішення щодо внесення відповідних умов (щодо заборони жінкам-військовослужбовцям одружуватись і народжувати під час проходження військової служби дітей) до контрактів, які ЗС України укладатимуть із жінками-військовослужбовцями, думають про наслідки існування відповідних умов та їх законність? В цьому випадку виникає питання компетентності таких чиновників та їх обізнаності в чинному законодавстві України. Водночас, публічні заяви – це одне, а що буде на практиці –буде видно.

Поза форумом

 

#15 2007-03-10 07:19:27

Lalos
Активіст
Зареєстрований: 2006-10-16
Повідомлень: 342

Re: Реалізація гендерної політики в області

И сотворил Бог мужчину и женщину... 
Татьяна КИРПА //Гривна № 11(635), 2007-03-08 (стр. 13) 14279 
http://www.grivna.kherson.ua/arhiv/text.php?id=19250
«Наши женщины подчас носят такие сумки, что лошади оборачиваются», – шутит Михаил Жванецкий. В вопросе «снабжения» семьи мы давно достигли, как сейчас говорят, гендерного равенства. Но, возможно, не за горами то время, когда мужчины будут пропускать женщин не только в «горящую избу»


Шестая цель Идеи равенства прав и возможностей мужчин и женщин пришли на постсоветское пространство из Скандинавии. Там уже никого не удивляет, что большинство мест в парламенте и министерских портфелей принадлежат «слабой половине». А в Латвии, где женщина занимает президентское кресло, «в юбке», образно говоря, даже министр обороны! Обеспечение равных прав и возможностей обоих полов и преодоление гендерного дисбаланса занимает шестое место из семи в программе ООН «Цели тысячелетия» для выполнения на протяжении 2000–2015 годов. Программа принята этой организацией и ратифицирована Украиной. Пытаясь выполнять взятые обязательства, в сентябре 2005-го украинский парламент принял Закон «Об обеспечении равных прав и возможностей мужчин и женщин».

Хотя закону уже полтора года, его считают одним из самых невыполняемых и формальных. Да и как можно, например, выполнить требование его статьи 18 – ввести на каждом предприятии должность «уполномоченного по гендерным вопросам»? Другая же статья в объявлениях о приёме на работу запрещает, за небольшими исключениями, указывать пол кандидата: мол, вашей фирме нужен бухгалтер или «женщина 35 лет приятной внешности»? Создания «единого центрального органа исполнительной власти по обеспечению равных прав мужчин и женщин» тоже пока не наблюдается. Женщин (особенно среднего возраста) продолжают вытеснять на низкооплачиваемые должности, что вынуждает их искать работу по совместительству, часто без заключения трудовых соглашений. На заработки за границу чаще едут представительницы «слабого пола», «добровольно» расставаясь с семьёй, детьми. Женщинам, работающим в частных фирмах, нередко отказывают в предоставлении отпусков в связи с беременностью и по уходу за ребёнком. Как и раньше, при женщинах не стесняются использовать нецензурную лексику, а то и вовсе отвешивают «сомнительные» комплименты, дают волю рукам… Меж тем закон, о котором идёт речь, позволяет защититься от сексуальных домогательств на работе. Домогательствами и недостойным поведением он называет не только поглаживания и настойчивые приглашения сходить куда-то после работы, но даже «вожделенные» взгляды и похотливые комментарии. Лица, нарушившие требования законодательства об обеспечении равных прав и возможностей женщин и мужчин, несут не только административную, но даже уголовную ответственность! Правда, прецедентов судебных решений по такого рода делам в Украине ещё нет. Недавно во Львове суд зарегистрировал иск работодателя, которого обвинили в сексуальных домогательствах, но женщина под психологическим давлением не решилась добиться вынесения приговора и была вынуждена забрать заявление.

Что же касается возможности дам реализовать себя в политике, то тут статистика и вовсе однозначна: в украинском правительстве нет ни одной женщины-министра, а в парламенте «прекрасная половина» составляет на самом деле не половину, а лишь немногим более 7% депутатов. В Херсонском облсовете с гендерным паритетом дела обстоят немного лучше. По информации Таврийского центра социальных исследований, из 85 депутатов облсовета нынешнего созыва 10 – представительницы «прекрасного пола», что составляет 13% от общего числа депутатов. Тогда как в облсовете прошлого созыва было 17% женщин. Что же до городских и районных советов, то меньше всего женщины представлены в Новокаховском горсовете (16%), а больше всего женщин-депутатов в Высокопольском районном совете (38,9%).

- Идеальным в гендерном отношении считается показатель, когда дамы составляют 30% от общего числа народных избранников, – говорит один из организаторов исследования Евгений Криницкий. – Если же процент «прекрасной половины» меньше 20, это означает, что женщин, в общем-то, замечают, но никто к ним не прислушивается. Красноречивая деталь: чем выше уровень совета, чем большие ресурсы задействованы, тем меньше в совет «пропустили» женщин. А больше всего дам в поселковых и сельских советах: делить, собственно, уже нечего, а работы – непочатый край. На госслужбе женщины занимают 78% постов, треть глав районных администраций Херсонщины – женщины. Но «выше» гендерного баланса не наблюдается: среди руководителей города и области и их заместителей нет ни одной женщины. То есть на принятие решений на высоком уровне женщины не влияют. С другой стороны, растёт их социальная активность. На сегодняшний день в области зарегистрированы 879 общественных организаций, которые занимаются женской и гендерной проблематикой. «А это – наша папа…» Почему же закон о гендерном равенстве не выполняется? Начнём с того, что, услышав слово «гендер», добрая половина наших сограждан переспросит: а что это? Тогда было ли принятие закона таким уж необходимым? Не является ли эта проблема надуманной?

- Английское слово «гендер» обозначает «социальный пол». В отличие от пола биологического, речь о тех социальных ролях, которые определяют возможности человека в обществе, – говорит руководитель областного ресурсного гендерного центра Светлана Ясинская. – Традиционно – даже несмотря на то, что многие женщины работают наравне с мужчинами, – общество отводит им роль хранительницы домашнего очага. зачастую на женщине большая часть обязанностей по воспитанию детей и вся домашняя работа. Если женщина находится в декретном отпуске по уходу за ребёнком, то о ней говорят, что она «не работает». Тогда как «работать мамой» ничуть не легче и не менее ответственно. К тому же, за это время мужчина продолжает образование, строит карьеру, а женщина наоборот – теряет квалификацию, потому как технологии не стоят на месте. После выхода на работу женщинам труднее продвигаться по служебной лестнице – неудивительно, что они занимают посты пониже и получают в среднем на 30% меньше мужчин. Гендерное равенство предусматривает, что заботиться о младенце должен в равной степени и папа. Если ребёнок здоров, то не имеет значения, кто «агукает» и меняет пелёнки – мама или папа. Мужчина разве что грудное вскармливание не может обеспечить, но при желании можно найти выход – мама может сцеживать молоко или приходить домой на кормление. Но сегодня в области всего несколько случаев, когда после рождения малыша в декрет ушёл папа. Наши коллеги из Луганска недавно были на встрече, где присутствовал и замглавы облгосадминистрации. Каково же было удивление собравшихся, когда по истечении официальной части мероприятия чиновник такого ранга встаёт и говорит: «Ну всё, мне пора домой – ребёнка купать». Сразу понятны приоритеты и то, что мужчина не боится их демонстрировать. То же касается и стирки-готовки, тем более что в наш век «бытовой революции» не имеет значения, кто – женщина или мужчина – нажмёт кнопку на стиральной машине… Одно время на херсонских улицах были билборды, рекламирующие мебель: на фотографиях шикарного кабинета была подпись «Для него», а возле изображения кухонного гарнитура – «Для неё». Вот вам и «гендерное равенство»!

Гендер – это не феминизм, как может показаться на первый взгляд. Феминистки также борются за права женщин, но обвиняя во всём мужчин, стараются перебрать на себя их роль в обществе. Тогда как сторонники справедливой гендерной политики утверждают, что социальной дискриминации в равной степени подвержены обе «половины» человечества. Так, средняя продолжительность жизни мужчин в Украине на 10–12 лет меньше, чем женщин, смертность мужчин трудоспособного возраста (28–45 лет) в 4 раза выше. Эта разница связана, прежде всего, с недостаточным вниманием к охране здоровья «сильной половины» и профилактике негативных влияний. «Мужчины не плачут – мужчины огорчаются» – у нас не принято, чтобы «джентльмен» давал волю эмоциям. от подавления чувств и переживания «в себе» – пугающая статистика сердечно-сосудистых заболеваний среди мужчин. Поэтому и неудивительно, что на Херсонщине – «на 10 девчонок по статистике – 9 ребят»: на 601,6 тысячи женщин приходится 524,9 тысячи мужчин.

Наблюдается в Украине и так называемая «позитивная дискриминация»: для «продолжательниц рода» есть сеть женских консультаций, тогда как мужчины для решения специфических «мужских» проблем могут обратиться за помощью только к урологу, который один на всю поликлинику. И это при том, что, по данным отдела охраны здоровья матерей и детей Министерства здравоохранения, около половины украинских мужчин страдают от бесплодия. Значительный вред мужскому репродуктивному здоровью приносят болезни, передающиеся половым путём: более 60% пациентов с этими недугами – мужчины. А ведь для рождения ребёнка здоровыми должны быть оба родителя.

Долой стереотипы!

Мы сами страдаем из-за своих гендерных стереотипов. Если мужчина теряет работу, ему подчас просто невозможно переломить себя и занять в семье место, которое традиционно принадлежало женщине, а ей отвести роль основного «добытчика»: я что – не мужик? В сумбурное «постперестроечное» время, когда останавливались предприятия, в одной из херсонских семей муж был вынужден сидеть дома, а жена работала. Тогда так жили многие. Кто-то из «сильного пола» спивался, не сумев адаптироваться к новым условиям. А здесь муж взялся… печь каждый день пироги (жене зарплату иногда давали мукой). Сейчас мужчина вспоминает: «Детям эти пироги так нравились, а мне хотелось волком выть. Было и стыдно, и горько, но я рад, что в трудный период мне удалось найти выход…» Все стереотипы родом из детства. Трёхлетний сынишка одной моей знакомой во время прогулок всегда обращал внимание на игрушечные коляски, в которых его сверстницы возили кукол. Но девочки давать на время «транспорт» не хотели, и тогда родители мальчика, несмотря на протест бабушек, купили сыну коляску. Когда мальчик вышел с ней на улицу, посадив игрушечную собаку, к нему подбежали ещё несколько маленьких сорванцов, побросав свои машинки: оказалось, что мальчишки мечтали именно о такой «девчачьей» игрушке! А счастливый обладатель коляски ещё два дня делал замечания домашним, если те громко разговаривали: мол, вы что, не видите – в коляске ребёнок спит… - Эта семья сделала всё правильно. А как иначе из мальчика вырастить заботливого папу, если устра- нять его от всего, что связано с семьёй? – говорит психолог областного ресурсного гендерного центра Валентина Малова. – У малыша должен быть полный набор игрушек: у мальчика – хотя бы один пупсик, у девочки – пистолет и машина. Если мама делает маникюр и сынишка подходит и просит и ему накрасить ноготок, ничего страшного в этом нет: поверьте, «нетрадиционные» наклонности развиваются не от этого. А так мы с детства прививаем мальчику стереотип, что у мужика должны быть грубые мозолистые руки с грязью под ногтями, отбиваем у него тягу к эстетике (ведь малыш понимает, что ухоженные руки – это красиво). Как раз если будет много запретов, остаются загадки, которые мальчик, повзрослев, пытается «разгадать»… Насаждение стереотипов продолжается в школе: на уроках труда девочки шьют, мальчики мастерят на станках. Почему мы ограничиваем детям свободу выбора? Ведь среди талантливых модельеров большинство – мужчины, а женщине не помешает знать, как забить гвоздь… Херсонщина стала одной из трёх пилотных областей Украины, в которых реализовывается программа гендерного образования.

- В Херсоне третий год действует школа-тренинг «Равные права – равные возможности» для студентов, школьных психологов, центров занятости, социальных служб, – рассказывает руководитель Центра гендерного образования Ольга Катоний. – Ознакомительные лекции мы проводим даже для школьников. На кафедре Херсонского государственного университета создан межвузовский гендерный центр, на базе которого раз в год проходит всеукраинская научно-практическая конференция, посвященная проблемам гендерного равенства. Утверждённый министерством образования курс «Основы теории гендера», который было бы не лишним изучать всем студентам, пока что является лишь рекомендованным, в вузах его преподают на факультативах.

В конце 2006 года в Украине была принята государственная гендерная программа. Следом Херсонщина приняла и свою – областную – гендерную программу. Она долгосрочная, рассчитана до 2010 года. Но по словам представителей нескольких херсонских общественных организаций, этот «курс развития» был написан больше «для галочки» и не прошёл общественных слушаний. «Программа очень формальная. Поэтому и выполняться она будет тоже формально, – говорит Светлана Ясинская. – Не ясны источники и объёмы финансирования, не определены “индикаторы”, по которым можно будет судить об изменении гендерной ситуации в области. При подготовке программы в областной ресурсный гендерный центр за консультациями никто не обращался. Сейчас мы готовим альтернативный проект, идёт его открытое обсуждение…» Заместитель начальника управления по делам семьи, молодёжи и спорта ОГА Анна Чумакова-Квашенко не считает программу, принятую на сессии облсовета, формальной: - В течение полугода, пока разрабатывалась гендерная программа, мы принимали предложения от общественных организаций, которые занимаются этой проблематикой, и учитывали их замечания. Кто хотел – тот высказался. Финансирование будет осуществляться в рамках общего выделения средств на молодёжную и семейную политику в области (в 2007 году эта сумма составляет 40 тысяч гривен). Что же до обвинений в том, что программа «обтекаема», то она и не может быть конкретной, ведь рассчитана на 4 года. А конкретные шаги расписаны в плане мероприятий. Скажем, в этом году будет проведён конкурс научных работ по гендерной проблематике, семинар, приняты меры по преодолению насилия в семье… Впрочем, если говорить объективно, проблема эта несколько раздута. Любой человек, если у него есть цель, в состоянии её добиться, и гендерное неравенство здесь ни при чём. Эта проблема была актуальна года 4–5 назад, а сейчас ситуация меняется. Хотя я согласна, что зачастую с женщинами в органах власти проще говорить о насущных проблемах: они дипломатичнее… Такое вот «шерше ля фам». Что же, время покажет, будет ли у нас выполняться закон о гендерном равенстве.

Поза форумом

 

#16 2007-03-11 18:03:38

Людмила
Administrator
Зареєстрований: 2006-04-11
Повідомлень: 972

Re: Реалізація гендерної політики в області

Представництво Європейської комісії написав:

Європейська Комісія прагне до зміцнення ґендерної рівності у країнах, що розвиваються.
8 березня Комісія оприлюднила Європейську стратегію сприяння ґендерній рівності у різних країнах та регіонах світу.
„Для успішної боротьби з бідністю у країнах, що розвиваються, ми маємо надати жінкам та чоловікам рівні можливості та рівний доступ до ресурсів”, - прокоментував подію Європейський Комісар у справах гуманітарної допомоги та розвитку Луї Мішель.
„Права жінок є не другорядним, а центральним питанням для майбутнього добробуту будь-якої країни, що розвивається”, - додала Комісар у справах зовнішніх відносин Беніта Ферреро-Вальднер. „[Ґендерна] нерівність є не лише моральною хибою. Нехтування внеском, що його може зробити половина населення, є недопустимою помилкою для будь-якої держави”, - наголосила Комісар.
Нинішня стратегія Комісії пропонує конкретні дії в п’ятьох ключових сферах. Серед них - забезпечення ефективного врядування і шанування прав жінок, підвищення рівня зайнятості жінок, забезпечення рівного доступу до освіти, ефективне та рівне надання медичних послуг та боротьба з побутовим насильством.
Стратегія також пропонує акцентувати увагу європейської політики допомоги на ґендерних питаннях. На думку Комісії, пріоритетизація ґендерних питань має відбуватися через постійний діалог ЄС із урядами країн, що розвиваються, неурядовими організаціями та науково-дослідницькими установами.
Забезпечення ґендерної рівності є одним із ключових пріоритетів європейської допомоги країнам, що розвиваються. За статистикою, жінки складають понад дві третини всього неписьменного населення на планеті. У країнах Центральної та Південної Африки жінки заробляють лише 10% всього прибутку та володіють лише 1% активів. Понад 60% ВІЛ-інфікованих людей на африканському континенті є жінками; серед молодого населення цей показник ще вищий (75%). Крім того, в Африці на жінок припадає 75% тяжкої сільськогосподарської праці.

Представництво Європейської комісії написав:

Жінки отримують три чверті нових робочих місць у ЄС. Про це свідчить дослідження Європейської Комісії, присвячене огляду ґендерного розподілу на ринку праці ЄС. Аналіз Комісії було опубліковано 7 березня.

Відповідно до результатів дослідження, три чверті нових робочих місць у ЄС отримують жінки. Водночас загальний рівень працевлаштованості жінок, а також рівень платні за їхню роботу, поступаються відповідним показникам серед чоловіків.

За словами Комісара у справах зайнятості та соціальних справ Владіміра Шпідли, жінки складають нині 59% всіх випускників вищих навчальних закладів ЄС. Попри перевагу в цьому показнику, а також попри те, що останнім часом більшість нових робочих місць припадає саме на жінок, вони продовжують отримувати приблизно на 15% менше платні, ніж чоловіки, зазначив Комісар.

Нині рівень працевлаштованості серед жінок складає 56,7%, що на 2,7 пункти перевищує дані 2000 року. За аналогічний період рівень працевлаштованості серед чоловіків зріс лише на 0,1 пункти.

Водночас 32,9% працевлаштованих жінок мають роботу на неповний робочий час. Серед чоловіків цей показник складає лише 7,7%, стверджує дослідження Комісії.

Поза форумом

 

#17 2007-03-22 13:42:51

Оксана
Активіст
Зареєстрований: 2006-04-20
Повідомлень: 134

Re: Реалізація гендерної політики в області

21 березня 2007 року в управлінні у справах сім’ї, молоді та спорту обласної державної адміністрації відбулася робоча зустріч представників комітету з питань сім’ї, дітей та ґендерної політики Громадської ради при обласній державній адміністрації. Учасникам було запропоновано внести пропозиції до проекту обласної програми з утвердження ґендерної рівності на період до 2010 року, оскільки зазначений проект було повернуто для доопрацювання постійною комісією обласної ради з питань взаємодії з політичними партіями, громадськими організаціями та засобами масової інформації. За підсумками засідання вирішено організувати подання зацікавленими громадськими організаціями своїх пропозицій до програми (оскільки це попередньо не було зроблено) , насамперед,  в частині плану реалізації програми й очікуваних результатів, та підготувати звернення до обласної державної адміністрації стосовно виділення коштів на саме на реалізацію програми, а не в межах фінансування на утримання бюджетних установ. Наступне засідання представників профільного комітету Громадської ради та управління у справах сім’ї, молоді та спорту обласної державної адміністрації  стосовно узгодження остаточного варіанту проекту програми ґендерного розвитку області на період до 2010 року  відбудеться 23 березня 2007 року на базі Херсонського Центру Соціального Партнерства. Розгляд програми на сесії обласної ради попередньо заплановано на 30 березня 2007 року.

Поза форумом

 

#18 2007-03-22 13:43:29

Оксана
Активіст
Зареєстрований: 2006-04-20
Повідомлень: 134

Re: Реалізація гендерної політики в області

Шановні колеги!


Звертаюся до представників громадських організацій, які працюють у
гендерному напрямку та до тих, кому просто небайдужа тема гендеру.

Вчора в управлінні у справах сім'ї, молоді та спорту ОДА відбулася
робоча зустріч (якщо її можна так назвати, тому що багатьох
зацікавлених організацій я там не побачила - не запросили!).
Приводом для запрошення стало "обговорення проекту обласної програми з
утвердження гендерної рівності на перод до 2010 року". За словами
начальника відділу сімейної та молодіжної політики "вони зрозуміли, що
програма підготовлена на недостатньому рівні та вирішили порадитися з
громадськістю". Насправді, програму просто повернула для доопрацювання
із залученням зацікавлених громадських організацій
постійна комісія обласної ради з питань взаємодії з політичними
партіями, громадськими організаціями та засобами масової інформації
(голова - А.В.Жупина), рекомендувавши включити всі пропозиції НДО (це
було умовою для винесення проекту програми на розгляд сесії).

Відповідь стосовно того, чи винесли програму на
розгляд найближчої сесії обласної ради (30 березня), чи ні - ми вчора
так і не отримали. Сьогодні я намагалась прояснити ситуацію в облраді
і була просто шокована - начальник відділу молодіжної і сімейної
політики управління (О.Морєв) зранку повідомив голову  постійної
комісії про те, що консультування з громадськістю відбулося (це та
незрозуміла робоча зустріч в управлінні, під час якої ніхто не знав,
що від нас хочуть) і що ніяких пропозицій не надійшло. Голова комісії
повірив на слово та надав рекомендацію щодо винесення програми на
розгляд сесії 30.03.

Дякую працівникам ОДА та облради, які із розумінням поставилися до
цієї проблемної ситуації та організували зустріч із А.В.Жупиною. Він,
у свою чергу, запропонував написати колективне звернення від НДО, які
брали участь у розробці проекту програми гендерного розвитку області,
бачили непрозорість діяльності управління та підготували
альтернативний варіант програми. Це надасть йому змогу зняти програми
з порядку денного сесії. На даний момент звернення
підготовлено та обговорюється, завтра до кінця дня його потрібно віддати в облраду
(канцелярію) та А.Жупині (в редакцію газети "Новий день").

Інформую всіх, що завтра, 23 березня 2007 року,о 14.00,в обласному Палаці
молоді  відбудеться зустріч представників НДО, які брали участь у
розробці програми.  При собі бажано мати печатки організацій
(для тих, хто планує підписатися під зверненням).

Запрошуємо  всіх зацікавлених взяти участь в обговоренні ситуації та
остаточного варіанту програми, яку в подальшому буде надано на розгляд обласної ради.
Без нашого спільного рішення та рішучих дій  нічого позитивного не відбудеться.

Заздалегідь дякую за розуміння та підтримку.


З повагою до всіх,
Сілюкова Оксана

Поза форумом

 

#19 2007-03-22 13:45:27

Оксана
Активіст
Зареєстрований: 2006-04-20
Повідомлень: 134

Re: Реалізація гендерної політики в області

Текст листа на комісію пропоную для обговорення:



Голові постійної комісії обласної
ради з питань взаємодії
з політичними партіями,
громадськими організаціями
та засобами масової інформації
Жупині А.В.

Шановник Анатоліє Володимировичу!

Відповідно до Закону України від 08 вересня 2005 року №2866 – ІV „Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”, постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2006 року №1834 „Про затвердження Державної програми з утвердження ґендерної рівності в українському суспільстві  на період до 2010 року” передбачено затвердження довгострокових місцевих програм з питань впровадження ґендерної політики. Розробка проекту відповідного нормативного акту покладена на структурні підрозділи обласних державних адміністрацій у справах сім’ї, молоді та спорту.
Протягом січня  2007 року спеціалістами управління у справах сім’ї, молоді та спорту Херсонської обласної державної адміністрації було підготовлено зазначений проект програми, проте, процедура підготовки документу не включила консультацій з експертами з гендерних питань та громадського обговорення. На останньому засіданні постійної комісії обласної ради з питань взаємодії з політичними партіями, громадськими організаціями та засобами масової інформації у березні 2007 року проект програми було рекомендовано до розгляду сесії обласної ради за умови узгодження документу з громадськими організаціями, які працюють у напрямку впровадження ґендерної політики в регіоні.  Консультація дійсно відбулася в управлінні у справах сім’ї, молоді та спорту облдержадміністрації 21 березня 2007 року, але пропозиції громадськості не були взяті до уваги, хоча програма потребує ретельного та концептуального доопрацювання.
Враховуючи вищезазначене, вважаємо затвердження проекту програми  з утвердження ґендерної рівності  в області на період до 2010 року  недоцільним на даному етапі та просимо  надати можливість якісної підготовки даного проекту обласної програми з включенням пропозицій до її змісту з боку експертів з гендерних питань, які працюють у „третьому секторі”.
Від рівня підготовки довгострокової програми ґендерного розвитку області залежить подальший процес поліпшення ґендерної ситуації в області, а також бажання міжнародних організацій працювати у Херсонській області з питань забезпечення реалізації рівних прав та рівних можливостей жінок і чоловіків незалежно від статевої приналежності.
Звертаємо Вашу увагу на те, що експертами від громадськості підготовлено зміни до проекту програми, затвердженої розпорядженням голови обласної державної адміністрації №58, які ми пропонуємо розглянути на найближчому засіданні постійної комісії обласної ради з питань взаємодії з політичними партіями, громадськими організаціями та засобами масової інформації.
Дякуємо за розуміння та підтримку.


З повагою,

Поза форумом

 

#20 2007-03-29 12:03:21

Оксана
Активіст
Зареєстрований: 2006-04-20
Повідомлень: 134

Re: Реалізація гендерної політики в області

Шановні колеги! 27 березня 2007 року відбулося робоче засідання по підготовці засідання сесії Херсонської обласної ради. Проект обласної програми з утвердження гендеоної рівності було знято з порядку денного сесії у зв'язку із надходженням листа від громадських організацій з таким проханням.

28 березня відбулося засідання Громадської ради при обласній державній адміністрації, на якому розглядалося зазначене питання. За підсумками розгляду вирішено надати до управління у справах сім'ї, молоді та спорту облдержадміністрації електроний варіант з пропозиціями громадськості та провести спільну робочу зустріч з метою узгодження остаточного варіанту програми.

Поза форумом

 

#21 2007-07-04 10:43:19

Lalos
Активіст
Зареєстрований: 2006-10-16
Повідомлень: 342

Re: Реалізація гендерної політики в області

Інформація на сайті ХОДА:

Обласна державна адміністрація затвердила проект обласної програми з утвердження гендерної рівності на період до 2010 року
   Проект обласної програми з утвердження гендерної рівності в області на період до 2010 року затверджений розпорядженням голови Херсонської обласної державної адміністрації Бориса Сіленкова від 25 червня 2007 року № 724.
   Метою Програми є створення умов для поліпшення гендерної ситуації в області, забезпечення реалізації рівних прав та можливостей жінок і чоловіків незалежно від статевої приналежності.
   Серед основних завдань Програми - формування та реалізація державної політики у сфері забезпечення гендерної рівності, залучення громадських організацій до підготовки та обговорення місцевих нормативно-правових актів і програм органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування з питань гендерної рівності, підтримка громадських ініціатив, спрямованих на формування гендерної культури, подолання усталених стереотипів щодо ролі та місця жінок у суспільстві.
   Видатки, пов'язані з впровадженням гендерної політики в регіоні, здійснюються за рахунок коштів обласного та місцевих бюджетів, виходячи з їх фінансових можливостей, та за рахунок державного бюджету, коштів підприємств, установ, організацій, професійних спілок, внесків юридичних і фізичних осіб та інших джерел, не заборонених законодавством. Загальний обсяг фінансування Програми складає 199 тис. 500 грн, з яких 126 тис. грн бюджетних коштів, у тому числі 126 тис. грн з обласного бюджету.

http://www.oda.kherson.ua/cgi-bin/contr … amp;id=new

Поза форумом

 

#22 2007-07-05 12:00:25

Козырева
Учасник
Зареєстрований: 2007-07-02
Повідомлень: 48

Re: Реалізація гендерної політики в області

Украинская девочка выиграла конкурс на лучший гендерный рисунок, который проходил между Белоруссией и Украиной. Может пора и нам провести?wink


Мир - это доброкачественная загадка, которую делает злобной наше сознание, стараясь разрешить ее исходя из собственных истин.

Поза форумом

 

#23 2007-07-05 14:28:30

Людмила
Administrator
Зареєстрований: 2006-04-11
Повідомлень: 972

Re: Реалізація гендерної політики в області

а где можно увидеть сам рисунок?

Поза форумом

 

#24 2007-07-09 07:51:37

Козырева
Учасник
Зареєстрований: 2007-07-02
Повідомлень: 48

Re: Реалізація гендерної політики в області

Вот и все....mad
http://www.era-fm.net/news/ukr_panorama/34708

http://culture.unian.net/ukr/detail/185133


Мир - это доброкачественная загадка, которую делает злобной наше сознание, стараясь разрешить ее исходя из собственных истин.

Поза форумом

 

#25 2007-07-09 07:57:25

Козырева
Учасник
Зареєстрований: 2007-07-02
Повідомлень: 48

Re: Реалізація гендерної політики в області

Мне и самой интересно!wink


Мир - это доброкачественная загадка, которую делает злобной наше сознание, стараясь разрешить ее исходя из собственных истин.

Поза форумом

 

Нижній колонтитул

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

[ Generated in 0.043 seconds, 6 queries executed ]